Gymnasieval.

Hej alla glada människor där ute!. Tänkte prata lite om det här med gymnasiet. Jag går ju som sagt i nian just nu och dom flesta är väldigt förvirrade när det gäller deras gymnasieval. Mitt råd till er är.....vänta lite ska komma på något....snart....vänta lite.....det borde komma upp något snart.....okej jag kommer inte på något. Vet ni varför jag inte kommer på något?. Jo de ska jag förklara. Okej det finns massa råd där ute: ”ta den bredaste linjen”, ”ta den roligaste linjen”, massa råd finns och vissa är bra det håller jag med om. Men det valet vi får göra i nian är alldeles för viktigt för att dina vänner ska ha en åsikt för vad du ska välja. Även att de kan låta snällt och ge tips om linjer så är det mycket bättre att ge tips om hur man hittar rätt linje. För om jag t.ex tipsar dig om t.ex någon idrottslinje så kanske den låter jättebra men den linjen du ska välja ska inte bara låta bra den ska KÄNNAS bra också. Du måste få en egen uppfattning om linjerna för alla tycker ju olika så det är en viktig del i att hitta rätt, få en egen uppfattning. 

Det jag vill säga till er där ute är att lyssna inte på råden om hur linjerna är lyssna på råden hur du ska hitta rätt linje och skaffa dig en egen uppfattning om den. Detta gäller ju också så klart vi som ger råd, ge råd till dina vänner om hur just dom ska hitta rätt linje.

Hoppas ni förstår vad jag menar och hoppas ni förstår skillnaden mellan att ge tips OM en linje och att ge till om hur just din kompis HITTAR rätt linje. Om inte, kommentera så kan vi diskutera ,för era åsikter också viktiga!

Kram

När jag va och hälsade på Larskaggs skola och deras linje natur så kändes de rätt för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0